自宅内消費と今後の経済

未来への情熱

自宅内消費と今後の経済(2020年10月24日参考追加)

 

 

マイナス金利の深化は見送られた。

自宅内消費の深化によって消費拡大の余地は残されている。

 一つは自宅内での運動である。

スポーツクラブで定期的に運動していた人は、

現在も自宅内で運動を継続している人が多い。

かんたんな腕立て伏せ、スクワットといった器具無しでできる

運動を継続している人は多い。外出制限になっても継続できる運動を

望む人は今後もニーズが多い。画面の大きいテレビ、ネット動画配信

視聴のための大型液晶パネルの需要は、今後相当増える。

AR.VRの開発は更に加速する。

 

 

対面の相談は今後大半が、遠隔画面相談に置き換わる。

 もう一つは、公園の近い不動産の需要が増えることである。

小さな公園の設置は、空き家、空き地の有効活用につながることになる。

それは、社会問題の解決になる。

軽運動のできる小さな公園は今後たくさん作られる。

 

 

 三つ目は、換気である。

マスクなしで快適な生活ができるのは自宅である。

エレベーターに乗らないで生活のできる一戸建て住宅の需要は増える。

花粉症を防ぎ対策と定期的な換気ができる快適な家が求められている。

こうしたニーズを捉えられる住宅メーカーは今後も生き残る。

同様に、エアコンメーカーも生き残る。

 

 自宅内消費が、日本経済を支える構造になる。

イベントによる消費の拡大は今後相当長い間、難しい状況になる。

密閉空間による移動が長い消費の拡大も見込めない。

すなわち、旅行と出張は減り続ける。

経済の縮少を最小限に抑えることが重要である。

デリバリーサービスと自宅内消費の拡大が鍵をにぎる要素である。

 

参考:「消費喚起こそ改革の本丸に」日本経済新聞 2020年10月24日朝刊

マーケット総合2 15面 大機小機

 

 

Consumption in its own house and economy in the future
The deepening of the negative interest was let go by.
The room for the consumption expansion is left with the deepening of the consumption in its own house.
One is the movement in its own house.
There are many persons who continue the movement at present, too, in their own house in the person exercised regularly in a sports club.
There are many persons who continue an easy push-up, movement that form without an appliance such as a squat.
Even if it becomes the going-out limitation, the person who wants the movement that can continue has many needs in the future, too.
TV, demand of a large-sized liquid crystal panel for the net video distribution attention that have a big screen quite increase in the future.
The development of AR.VR is more accelerated.
About the consultation of meeting, the great part is exchanged for the remote screen consultation in the future.
Because the demand of a near real estate in a park increases, there is one more.
The installation of a small park connects with a vacant house, effective use of the vacant land.
It becomes the solution of a social problem.
A lot of small parks that light can move are made in the future.
Three are the ventilation.
It is its own house that it is possible to live a comfortable life without a mask.
The demand of the independent house house that can live without taking an elevator increases.
The comfortable house that prevents from the pollinosis and that can ventilate it regularly with a measure is sought.
The house manufacturer who can take such needs survives in the future, too.
An air conditioner manufacturer, too, survives in the same way.
The consumption in its own house becomes the structure that supports the Japanese economy.
The expansion of the consumption by an event becomes a difficult situation for the time quite long in the future.
The expansion of the long consumption, either, can’t expect a movement by an enclosed space.
That is, a travel and business trip keep decreasing.
It is important to suppress an economic reduction to a minimum.
It is a element that the delivery service and expansion of the consumption in its own house hold the key.

Reference: "In the main enclosure of consumption stimulus reform" Nihon Keizai Shimbun, October 24, 2020 morning edition
Market total 2 15 sides large machine small machine

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